تلنگر ۱۸

درود

تا این لحظه که اینو مینویسم فقط (پاتوق)نظرشو در مورد موسیقی گفته و منم ازش ممنونم و بحث رو هم با نظر همون شروع میکنم....
اول از همه باید ببینیم موسیقی رو  چی؟ و در چه حد میدونیم‌‌؛می شناسیم و براش ارزش قائلیم....
پاتوق گفته: ((به نظر من هرچیزی که ریتم داشته باشه؛موسیقی است))
خب...البته متاسفانه این نظر خیلی هاست...ولی من اینو قبول ندارم...داغ نکنین!می گم چرا....

                                                                                                          ((هنر موسیقی))

بله...موسیقی یکی از کهن ترین؛پرشور ترین و زیباترین ((هنر))هایی است که میتونیم نام ببریم...
تا حالا از خودتون پرسیدین ((هنر)) یعنی چی؟به چی می گن هنر؟چرا بهش میگن هنر؟فایده اش چیه؟
انسان است و احساسش....هنر؛ اوج تجلی احساس انسانیست
و موسیقی....
و موسیقی  بی شک جزء بالنده ترین و زیبنده ترین هنرهاست...
موسیقی برای گوش دادن نیست!!موسیقی برای رقصیدن نیست!!موسیقی برای خوش اومدن من و شما نیست!!برای لذت بردن نیست...
برای ادم شدنه...برای ریتم دادن به افرینشه...برای فهمیدن نفهمیده هاست....برای به دست اوردن دست نیافتنی هاست...برای دل کندن از خاکه...برای رسیدن به افلاکه...برای پرورش انسانیته...
اره...هنر برای زندگیه و حتی خود (زندگی کردن) هم یه هنره...میدونین...به نظر من هنرمند شدن و هنرمند بودن و خلق یک اثر هنری به همون اندازه پر اهمیت؛ارزشمند و مشکله که درک هنر....
فهمیدن هنر --مثلا موسیقی-- خود هنری بس ارزشمند است که متاسفانه بسیاری از ما ادما از داشتنش محرومیم...اینم علل گوناگونی داره که فعلا جای بحثش نیست...دلائلی مثل:عادت ما ادما به روزمرگی زندگی....بی سوادی...سیاست های غلط و شدیدا محدود کننده ی دولتمردان در طول تاریخ که اونم باز از جهل و صد البته پلیدیه و... .

فعلا میخوام که در مورد انواع سبک های موسیقی و به خصوص موسیقی هایی که امروز ما جوونا گوش میدیم و در دسترس هست بیشتر صحبت کنم...
((هنر موسیقی)) چیزی نیست که متعلق به یک دوره ی خاص تاریخی؛یک جغرافیای خاص و یا حتی یک ملت مشخص باشه....هنر متعلق به نوع بشره و از جمله هم هنر موسیقی...
موسیقی کلاسیک؛موسیقی سنتی؛موسیقی جاز؛موسیقی راک؛موسیقی پاپ؛موسیقی مقامی و محلی و چند نوع موسیقی دیگه که همگی جزئی از همین سبک های موسیقی اند
و صرف نظر از همه تفاوت های ریز و درشتی که با هم دارند...همه با یه ذره بالا و پایین و اغماض؛زیر مجموعه ی ((هنر موسیقی))اند...
من همین جا تکلیفم رو با بعضی ها!! مشخص کنم که قرار نیست عقیده ی خودمو بگم و یا از یک نوع موسیقی خاص طرفداری کنم و بگم بقیه بد یا بی ارزش اند...صحبت بر سر هنر موسیقیه....

چرا؟واقعا چرا ما؛ خودمون؛شعورمون؛فطرت مون رو اینقدر ساده و سطح پایین نگه میداریم؟چرا به هر چیزی میگیم هنر؟چرا اسم هر بیکار الافی رو میذاریم هنرمند؟ 
چرا؟چرا امروز هنر موسیقی برامون شده دمبلی دیمبو و رقص با اون فضاحت و یه ادم دیلاق الاف گاو صدا! و یه میکروفن و البته چندتا دختر Topless!!!
جوون ایرانی امروز؛من و شما اکثرا  موسیقیی  دلخواه مون شده موسیقی هایی که در یک کلام و ساده بخوام بگم...-نگم بهتره-...و منبع اونم یه چزی شبیه pmc و یا نوار فروش-بخوانید cd فروش-این گوشه و اون گوشه است...و از این جالبتر اینه که به خیال خودمون خیلی باحال و با پرستیژیم و (موسیقی) می شنویم و لذت هم می بریم!!
تعریفی از هنر رو که بالا عرض کردم...گوشه ی ذهنتون داشته باشید...که میخوام برم سر (معیار های هنری) موسیقی امروزی!!!!!
اول با شعراش شروع کنم یا از موسیقیش بگم؟یا از خواننده!!!!!!شایدم از دکور و ...-سانسور داره!-
خانم ها و اقایون هنر دوست و هنر شناس!!!برای اینکه  به عمق تعالیه این مقوله ی هنری!!پی ببرید و صد البته یک پله به انسانیت نزدیک بشیم و تعریف هنر متعالی رو دقیقا و ملموس درک کنیم...خواهش می شود که به نمونه هایی از موسیقی های دلخواهمون!!!توجه کنید.......
ببخشید...فراموش کردم از حضورتون بپرسم که اول از کدوم یک از استاید شروع کنم!!؟...
استاد ارش؟استاد شادمهر؟استاد افشین؟استاد سعید خان محمدی؟استاد ارجمند بنیامین؟استاد مهرشاد؟یا شاید هم گروه اساتید black cats ؟
((دختر نرو بالا! میوفتی از اون بالا))...به به...واقعا عرفان شرقی رو زنده کردین؛
((ارش بیا سردمه!!!))
((حالا بیا اینجا!...بیا اینجا...اونجا نه))...سجع رو حال میکنین؟
((دعوا سره ماچ و بوسه ی لبه))...عشق رو زنده کردین...درود!!!
((لیسانس میسانسو بی خیال....بیا وسط قرش بده!!!))....عمق و معنا تا کجا؟به به...
((حالم بده...حالم بده...فشار خونم روی  هزار و سیصده)) 
((تو.. خودت قند و نباتی..شکلاتی..شکلاتی..))
((ای خانم!!؟کجا...کجا؟))

... و این فاجعه ادامه دارد.......................
در مورد موسیقی این اثار!!
احتمالا واژه ی 6/8 (بخوانید شیش و هشت) رو شنیدین...این یه وزن تو موسیقیه...که اکثر قطعاتی که فضای شادتری دارند و رنگ ترند...توی این وزن ساخته شده شدن و میشن...بر اساس وجود ۶ چنگ در هر میزان...این اساتید مثلا!! سعی می کنند که اکثر اهنگاشون توی این وزن باشه که شاد تر و پر تحرک تر باشه و برای رقص مناسب باشه...ولی شما رو به خدا هرکدوم از این اهنگ ها رو یک دفعه دقیق گوش بدید و فقط هم به موسیقی توجه کنین....اکثرشون همش تکراره چند نت با فاصله ی مشخصه  و عموما صدای خواننده ی اینقدر قوی و بیش از حد معموله که اصلا جایی برای موسیقی نیست....اکثر البوم هایی که این مفاخر تولید می کنند؛تم اصلی و ملودی اهنگاشون همه تکراریه؛یعنی اگه دقت کنین همین ملودی رو با یه ریتم دیگه یا یکی از همون خواننده ها قبلا خونده و یا خود طرف، موسیقی البومای قبلیشو تکرار کرده((جهت کلاسش... remix کرده!!))...نمونه اش هم اهنگ (سپیده) و (نسترن) فرشید خان امینه....خود استاد فرمودند که موسیقی این دو قطعه فقط توی یک نت با هم تفاوت داره...خیلی جالبه!!این از افتخاراتشونه که یه موسیقیه تکراری رو دوباره نشخوار کردن و مثلا یه البوم جدید اونم با کلی طرفدار ساختن!! از این افتخار چپکی ها!!زیاد داریم...مثلا سخنان جناب استاد (بنیامین) که توی یه مجله همین چند وقت پیش فرمودند:من ۷ ماهه خواننده شدم!!!!تورو خدا شعور کجا رفته؟
والا تا اونجایی که بنده ی حقیر به یاد دارم و میدونم...همه اهل فن...جزء افتخاراتشون اینه که مثلا من ۳۰ سال شاگردی کردم و زحمت کشیدم و شب و روز کار کردم و خدمت این استاد بودم و افتخار اشنایی با فلان استاد رو داشتم و حرف هایی از این دست....بعد این اقا و هنرمند-بخوانید هنربند!!!-محترم...مفتخرن که ۷ ماهه خواننده شدن!!

و این فاجعه؛همچنان ادامه دارد......
یه سوال خیلی ساده ازتون می پرسم...دلم میخواد واقعا بهش فکر کنین...

خداوکیلی...اگه زن و زیبایی های زنونه رو از اشعار و خصوصا ویدئو های این هنربندها!! حذف کنیم...چی می مونه؟کجاست اون هنر متعالی؟
تقریبا هیچ صحنه ای رو نمیتونین پیدا کنین که یه دختر الاف توش نباشه...حتی توی پس زمینه اش!!! اخه این کجاش زیبایی و تعالی داره؟...نزول تا کجا؟
...
اینا همه رو اضافه کنین به جلوه های گرافیکی مسخره و زائد به اضافه ی سازهای مزخرف الکتریک و صد البته صدای پالایش شده ی کامپیوتری این اساتید!
و این فاجعه ادامه خواهد داشت....................
اینا همه رو گفتم ...نه برای اینکه بگم اینا بد و بی ارزش اند-که هستند- و یا گوش ندین-که ندین-...نه! فقط خواستم بگم که فکر نکنین هنر اینه و هنرمند اینان....میتونین گوش بدین و لذت هم ببرین...ولی هیچکس نمیتونه بگه اینا ارزشمنده و یا (هنر موسیقی) اینه.


                                                                                                پاینده ایران   پاینده ایرانی

نظرات 56 + ارسال نظر
صونا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:47

سلام؛
من تقریبا" با نظر شما هم عقیده ام.موسیقی ء زیبا به هنری میگن که هیچ وقت از شنیدنش احساس خستگی نکنی،بتونی به هویت خودت پی ببری و وجودت با شنیدنش آرامش پیدا کنه.
هنری که صد بار بلکه هزار باره گوش کنی و بیشتر عاشق و دلبسته ی این هنر بشی،هر دفعه نکته ی جدیدی ازش یاد بگیری و به عمق معناش پی ببری و با شنیدنش احساس پرواز بهت دست بده.
من اینو موسیقی می دونم؛
چه طور که وقتی آهنگی می شنوی و شعرش هم نمی فهمی ولی بخاطر اینکه در آهنگسازیش یک حس قوی،یک عشق و یک معنای عمیق وجود داره تا عمق روحت رخنه می کنه و باعث تغذیه اش می شه!

مجتبی جواهریان پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:35 http://www.mohabateenjaast.persianblog.com

به نام خدا.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
همه وبلاگتون و نتونستم بخونم چون خیلی مطلبتون بلند بود.
وبلاگ محبت اینجاست منتظر دیدار شما هست.
امیدوارم با حضور گدمتون به خونه ما رونق و صفایی تازه ببخشید.
التماس دعا.[گل]

میلاد پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:11 http://behtarin.co.sr

سلام.با نظرت تا حدی موافقم.ولی هر چی نباشه این جور چرت و پرت ها هم بین مردم طرفدار داره.
راستی وبلاگ پرسابقه ای داری

اره...باهات موافقم و متاسفم
ممنون از توجه ات

انوشیروان پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 http://www.sedaye-iranian.blogsky.com/

درود
من با خوشحالی شما را به تارنمای خودم پیوند زدم.
با سپاس از دیدار شما از تارنمای ما

در مورد آهنگ هم بگویم که سلیق ای است و ما نمیتوانیم برای کسی باید و نباید بگذاریم.

با آرزوی پیروزی و بهروزی برای همه ایرانیان

بدرود

اره...نمیدونم تا اخر متن رو خوندی یا نه...من نگفتم که همه مجبورن یک نوع خاص موزیک رو گوش کنند...ولی نمیتونند روی هر چیزی که گوش میدن..اسم (هنر موسیقی) بزارند....
در هر صورت ممنون از توجه ات

یاسمین پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 17:59 http://rue.blogsky.com

سلام
ممنون به من سر زدی و ممنون از کامنت
وبلاگ خیلییییییی جالبی داری
موفق باشی

رویابین جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:19 http://royaye-bidari.persianblog.com

سلام
من هم با شما موافقم.

hamed جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:15 http://lastleaf.blogsky.com

اول اینکه منظورت را از یکی کهن ترین هنرها نفهمیدم (مگر چند هنر جدیدتر از موسیقی هست .. سینما ..)
دوم چرا معنی هنر را اینقدر سخت می کنی .. هنر یعنی چیزی را که احساس می کنی به وسیله ای بیان کنی .. همین
سوم اگر می بینی موسیقی که تو بدش می دانی هر روز کمیتش بیشتر و کیفیتش کمتر می شود تقصیر از خواننده ها (همان اساتید (نیست . دلیلش همان چیزی است که فاجعه ای به نام " نرگس " می شود محبوبترین سریال نزد ایرانی ها .. این نبود سواد هنری است و یا حداقل نداشتن حداقل سطح سلیقه .. درد همه گیری است و دلیلش را نمی نویسم چون سیاسی است ..
ولی در مجموع حرفت را قبول دارم

آوا جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 http://ava-e-sharghi.blogsky.com

سلام
اول مرسی که اومدی اون ورا.
بعدم اینکه تقریبا باهات موافقم. موسیقی واقعی. یعنی همونی که یه هنر مند واقعی داره. روح آدم رو به وجد میاره. مثلا وقتی شعر اله ناز بنان یا معین رو گوش می کنم. هر کلمه اش. هر زیر و بم صداش احساسم رو زنده می کنه. ذره ذره حسی رو که درش هست می فهمم و لذت می برم. اما مثلا وقتی یکی میاد میگه من عاشق بی قایق تو دریا میمیرم. خب خنده ام می گیره که آخه مرد حسابی چه عاشق چه غیر عاشق بی قایق تو دریا غرق می شی. واقعا حیفه که شاهکاریی مثه استاد بنان رو با این خواننده های بی هنر مقایسه کنم. بعضی ها هنر مندن و بعضی ها فقط خواننده. شعر شاد خوب هم الان حضور ذهن ندارم ولی از شهریار در مقایسه با آرش خوشم میاد.مخصوصا اون شعر که می گه ای تو همراز اهورا . نظرمم یه کمی طولانی شد. ولی این بحث رو دوست دارم. دستت درد نگیره. لینکتم می ذارم من.
مرسی.

میلاد شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 19:29 http://radiojibi.blogsky.com

خیلی خوب بود احمد جان. در ضمن به نظر من موسیقی تشکیل شده از سکوت های ممتد و مقطع!
به منم سر بزن.آخه من تازه واردم.
لینک هم ممنون می شم اگه قابل دونستی بدی

نهال یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 15:38 http://fazmetr.blogsky.com

سلام تو هم وبلاگ جالبی داری دوست عزیز
موضوع خوبی رو برای نوشتن انتخاب کردی خوب هم در بارش نوشتی .
امیدوارم همیشه موفق باشی

معصومه دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 16:46 http://nakhlebam.bkogsky.com

هنر موسیقی چیزی است مثل الهام یک شعر به همان سادگی و به همین مشکلی .
دوست خوبم خوب می نویسی ...

لیلا بیداد دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 18:51 http://leila-iranian-girl.blogsky.com/

دشمن عزیز
مطلب جالبت رو خوندم . خیلی جالب بود. و البته حرف دل من.
اما یه نکته مهم خارج از همه اینها اینه که نمی دونم تو چرا انقدر از نقاب خوشت می یاد؟دوست داری نقاب بزنی نه؟
این علامت ترسه
شجاع باش.
راستی تا یادم نرفته اینم اضافه کنم که تو هرقدر هم که نقاب به چهره داشته باشی من بازم می شناسمت.
بنابراین به خودت زحمت نده و خودتو پشت اون نقابت که دیگه واسه من تکراری شده قایم نکن . چون من بازم شناختمت.

palina دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:11 http://berke.blogsky.com & khamoshi

موسیقی
شفای
جانها وروانها


محبت کردی به من سرزدی
نظرت ره گشای منه

سارا سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:03 http://saturn64.blogsky.com

احمد مطالب شما خیلی جالب و خوندنی بود... ولی اگه نارحت نمیشی خیلی دوستانه بهت می گم سعی کن از مطالب کوتاه تر استفاده کن تا خواننده جذب بشه... راستی نگارش خیلی خوبی داری... به من بازم سر بزن...
شاد باشی

شهروز سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:09

قابل تامل بود

یاسمنگولا سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 13:01 http://yasmangoolabad.blogsky.com

درووووود
رسی سر زدی
من لینکت رو ببا اجازه می ذارم
شما هم لینک منو بزار ممنون
راستی
آنجا که زبان از سخن باز می ایستد موسیقی آغاز می شود...

سهیل سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 14:18 http://hayat-khalvat.persianblog.com

سلام٬ اول اینکه با هنر موسیقیت موافقم٬ یعنی هرکی موافق نباشه ...!!! بعدشم اینکه موسیقی هم برای خوش اومدنه هم برای لذت بردنه!!! رسیدن به افلاک نهایت لذته! پس برای لذت هم هست!
در مورد آهنگای بی معنی اون طرفی هم باهات موافقم! به خصوص کلیپ هاشون! مثلا طرف داره می خونه:‌*با یار قرار گذاشتم دیر کرده راهش دوره!* وقتی باهاش قرار گذاشتی٬ دیر کرده٬ آخه تو چرا داری می رقصی؟ یکی نیست بهش بگه الآن باید بزنی و سر خودت که این کجاست!
کلا همه تنبل شدن! موسیقی ما نیاز به فکر بالا داره٬ کسی هم دیگه حوصله فکر کردن نداره٬ واسه همین بیشتر سوق پیدا می کنن به همین جنگولک بازیاااا :))
هر کسی سلیقه ای داره دیگه!
این طوریا!
خوش باشی

رضا (سینمای وحشت) سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 17:10 http://horrormania.blogsky.com

ممنون که وبلاگم دیدن کردی. بازم بهم سر بزن.

حمیدرضا سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 18:07 http://eve.blogsky.com

سلام . مرسی که سر زدی ... خیلی پست آخرتون جالب بود. بازم به ما سر بزن

صونا سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 22:11

باز مثل همیشه قشنگ نوشتید،من در مورد شما قضاوت نکردم،یعنی چنین اجازه ای ندارم.
شما رو تقریبا می شناسم نه زندگیتون و رازهاتونو......
در ثانی مگه شعر قمیشی ننوشتم؛همه نقاب داریم،همه.ولی من سعی می کنم کمتر ازش استفاده کنم هر چند خیلی وقتها نمی شه.مخصوصا وقتی غم داری ولی تظاهر به خوشی می کنی!
من مشروط دنیامو آخرتمم،شما که چیزی نیستین!
من دلایلم رو از زده شدن موقتی از وطن که سهله،از خودم و از همه رو خودتونم می دونین.
شما هم که شریعتی دوست شدین یا بهتر بگم مثل من بعضی حرفاشو می پسندین
نه حرفای شما همیشه آویزه ی گوشمه!
بله اینجا هم نگو!پس کجا باید گفت؟چی باید گفت؟کی باید بشنوه؟ما همه عادت کردیم به سانسورهای الکی!
راستی از اینکه منو قابل این دونستین که لینک کنین ووبلاگتون بهتر شده

آتنا چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:11 http://www.partenon.blogsky.com

دوست خوبم سلام:
خاک در اندیشه ی باران نبود
هیچ نشانی ز بهاران نبود
بال و پر چلچله ها خسته بود
پنجره ی باغ خدا بسته بود
شب چه شبی بود!
شکوه آفرین
چشم به راه تو زمان و زمین
شهر اگر تیره و تاریک بود
لحظه ی لبخند تو نزدیک بود
تا تو فرود امدی از اوج نور
روح زمین تازه شد از موج نور
از نفس گرم تو گل جان گرفت
باغ طراوت سرو سامان گرفت
سبز شد از لطف تو صحرا و دشت
قافله ی چلچه ها باز گشت
آمدی و زمزمه آغاز شد
روزنه ای روبه خدا باز شد
امدی و نوبت فردا رسید
فصل شکوفایی کلها رسید
عاشقانه هایم از حالا مقدمت را گرامی میدارد

تنها چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:18 http://www.ebad.blogsky.com

پشت دروازه باغ
منتظر بودن گل بیهوده است
در زمانی که توان
گل خرید از عطار
گل خرید از بقال
گل خرید از همه دکانها
ای به امید بهار
نگهت مانده به راه

عصر ما
عصر گل مصنوعی است

عصر ما
عصر دل مصنوعی است

قلبها در جیبند

تو به امید بهار
منشین چشم به راه
پشت دروازه باغ

موفق باشید و عاشق

فرجام چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 http://farjam.mihanblog.com

bah bah afarin aghaye mosighi
baba chera hale hame khanande ha ro gerfti
hala yaro yechizi khoond to gir nade
bezar kare khoodesho bokone
to ham mosihi khoodeto goosh bede
albate be ghoole khoodet age beshe esmeshoono mosighi goozasht
sakht nagir arzeshe fekr kardan nadaran vagar na mesle man pir ishi
hal konba zendegit
be manam sar bezan
bye

سپیده چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 16:03 http://www.a-r-t.blogsky.com

سلام
مرسی که سر زدین
دوست خوبم من تا حدودی با حرف های این پست شما موافقم کاش پست های من در مورد هنر رو می خوندید
ببینید نه در مورد بنیامین در مورد هر هنرمند پاپ باید به عرض برسونم که در موسیقی پاپ شعرهای سعدی و حافظ خونده نمیشه !
من نمیگم تمام هنرمندان پاپ موفق هستند نه !
اما اگر قرار باشه که به هر کسی که اومد ایراد بگیریم و صرف این که جدید و تازه کار هست چشممون رو روی هنرش ببندیم پس دیگر نه کسی باید بخونه و نه طرفداری داشته باشه
هر تازه کاری ممکنه که اشتباه بکنه اما در کل باید دید که نتیجه چی بوده
من قبول دارم که توقع ما پایین اومده اما ببینید میان این همه کسی که با رقاص های مختلف طرفدار پیدا می کنند این جوان با محدودیتش تونسته چندتا آهنگ خوب بخونه به زبون جوان ها و خیلی ها رو جذب کنه این هنرش از نظر من قابل ستایشه
بهتره خیلی هم سخت نگیریم قبول کنید که موتسارت و بتهوون دیگر بر نمی گردند...
باز هم ممنون از این که نظر دادید

سمفونی شعله ها چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:55 http://symphony-sholeha.blogsky.com

سلام
مرسی که بهم سر زدین

تنها پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 20:52

سلام
خوب وقابل تامل بود ، حرفات کاملا صحیح بود ولی یه مجهول این وسط می مونه واونم اینکه اگر این حرفهای تکراری وسرگرم کننده نباشه پس این جوانهای دل مرده وخسته وبی روحیه ما دلشون رو به چی خوش کنن اگر همین حرفهای بی محتوایی که شما ازشون گفتید نبودند که بذارن تو ماشینهای آخرین مدل یا پایین ترین مدل وصداشو رو تا آخر نبرن بالا پس باید چه کار می کردند ، یعنی به نظر شما می رفتیم سراغ تعالی رو ح وروان ، پس باید این زندگی رو با این روحیه های منفی بالاخره یه جوری سپری کرد ، پس چه چیزی راحت تر وقابل دسترس تر از این سی دیهای بی محتوا ؟
من آدرس وبلاگ شما رو تو نظرات یکی ازوبلاگهایی که معمولا بهش سر می زنم دیدم ،چون نظری که شما گذاشته بودید واقعا نظردرمورد مطلب اون وبلاگ بود نه اینکه خواسته بودید به وبلاگتون سربزنن یا اینکه به روزهستید وتشکرکردید که به وبلاگتون سرزدن ، خلاصه اینکه همین نظرشما باعث شد که حدس بزنم آدمی هستید که شاید مطلبتون تکرار مکررات بقیه وبلاگا نباشه ، یه سرک کشیدم و واقعا لذت بردم ، بااجازه این نظر رو هم گذاشتم .
همیشه شاد وسلامت وموفق باشید.

زیرزمین جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:00 http://www.zirzaminehaftom.blogsky.com

سلام نقاب
ممنون از لطفتون
مطلب شما هم جالبه
فعلا

حرفهای ناتمام جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:37 http://shariatti.blogsky.com

سلام
« سیمای سرمایه داری از نگاه دکتر علی شریعتی »
وبلاگ حرفهای ناتمام به روز شد.
در انتظار حضور گرمتان هستیم.
موفق باشید....

رویابین شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:22 http://royaye-bidari.persianblog.com

اومدم سر بزنم ببینم آپ شدی یا نه ؟ اما مرسی که سرزده بودی . باز هم میام . من آپم زود بیا .

کلید شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:25 http://kilid.persianblog.com

سلام . متن شما را که خواندم یاد روز اول خلقت به قول کتب مقدس افتادم . خداوند می فرمایند که هنگام خلقت هر چیزی کافی بوده گفته شود موجود شو . و آن چیز موجود می شده . پس همه چیز با صوت پروردگار آفریده شده . وای که چه شکوهی !!!!!!!!!!!!!!!

صبرا نامی شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 http://www.sabra.blogsky.com/

درود.
با شما موافقم
خیلی خوشحالم کردید. مطلب به این مهمی.. نم دانم تا حالا چرا کسی نمی نوشت..
خشگلا باید برقصن
خشگلا باید برقصن

جون منی و عمر منی
ملو دی آهنگ منی؟؟؟؟؟

دستم اگر که رو بشه
دلم بی آبرو بشه
بازم (اگو بگو) بشه ؟؟؟؟؟!!!!

عقربه شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 22:28 http://24marregi.blogsky.com



جدا همین طوره که می گی.
موضوع اینجاس که این نوع موسیقی،تقریبا تو هر کشور و جامعه ای هست.ولی موسیقی ِ اصیل هر فرهنگ و کشوری هم برای مردم اون کشور شناخته شده و قابل ِ احترامه،
و خیلی هم مورد توجه!
و معمولا هم با افتخار از موسیقیشون حرف می زنن و کلی هم ازش دفاع می کنن.
علت همه ی اینا اینه که از همون بچگی باهاش آشنا می شن و بزرگ می شن.از همون موقع موسیقی براشون تعریف میشه.
ولی تو کشور ما موسیقی ِ اصیلمون، ماله پیرمرداس!
اگه کسی زیر 40 سال گوش بده،یعنی افسرده اس!
همین باعث شده اصلا خیلیا یادشون بره موسیقی چیه و برای چیه.
این چیزا تا فرهنگش جا نیافته و ارزش و جایگاهش مشخص نشه و تعریف درست و دقیقی ازش ارائه نشه،نتیجه اش همینه.
و متاسفانه ما که قدیمی ترین تمدن و فرهنگ رو،حتی در همین زمینه ی موسیقی داریم،انقدر زشت و زننده عمل می کنیم.
البته این موضوع خیلی دلایل دیگه هم داره.
اینکه همونایی که موسیقیه اصیل کار می کنن،برای کارشون تبلیغ نمی کنن و خب تا کسی از چیزی خبر نداشته باشه،چه جوری بره سراغش؟
یا اینکه مردم ما انقدر خسته ان ، که مجبورن دلشون به قول ِ شما به این دامبولی دیمبولا و آهنگای 6و8 یی خوش کنن.
و ....

فلیزپی شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 23:20 http://talkh-o-shirin.blogsky.com



"آنجا که سخن از کلام باز می ماند، موسیقی آغاز می گردد."

نوازندگی،همجوار بازیگریست.
بازیگری،یعنی بازی کردن آن چیزی که نیستی.
آن چیزی که دوست داری باشی.
و یا آنی که دیگران می خواهند یا مجبورت می کنند باشی.
هروقت از گفتن و بازی کردن بازماندی،
موسیقی آغاز می شود...


پریا دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:19 http://paria.persianblog.com

سلام .. حرف دل خیلی ها رو زدی .. موسیقی ضعیف . و بدتر از اون استفاده از زن برای سودجویی!! اینه بها دادن به زنان ! همه باید لذت ببرن از دیدنشون و این نهایت کمال زن هست برای اینا!!

هومن دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:40 http://lopo.blogsky.com

احمد عزیز :)
ممنون از کامنت زیبایت و مرسی از اینکه به من سر زده بودی وبلاگت جالب بود من البته وقت نکردم الان همه مطالب رو بخونم ولی قول میدم آفلاین بخونمش :) پاینده باشی

داداش زینب دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 17:51 http://8t.blogsky.com

وبلگتون جالبه
من موسیقی رو نمی شناسم بنابراین نظر خاصی ندارم
ممنون به من سر زدید
وبلاگم رو آپ کردم

محمد محتشمی سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 21:43 http://mohtashamimusic.co.sr

سلام
ممنون که به آدرس قدیم ما سر زده بودی
راستی ماهم یه جایی داریم تو موسیقی ایران
در ضمن با تمام حرفات موافقم
حق با تو من که سعی می کنم بیراهه نرم
اگه خواستی بهم سربزن وآهنگهای قدیمی منو دانلود کن باااااااااااای

صونا پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 14:58 http://www.hoveyat.bologsky.com

می تونم بپرسم ازاین همه نظر دنبال چی هستید؟!
نکنه مثل همیشه دنبال حرف حسابین؟!؟
منتظر متن های جدیدتون هستم
هر چند....
عصبانی نشین که باز نصفه است
به قول خودتتون آدما نمی تونند اصل خودشونو عوض کنند ولی من به شما عکسشو نشون میدم
پس به امید اون روز
روز خوش!!!

رفوره پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 15:13 http://partizanha.blogsky.com

سلام بر نقاب! خوبی رفیق ... خیلی وقت بود که وبلاگت رو ندیده بودم .... خوشحالم هنوز هم می نویسی ... موفق باشی ... پاینده ایران و ایرانی

خانوم پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 17:17 http://khan00m.blogsky.com

به نظر من همه چی موسیقی خاص خودش داره فقط باید خوب گوش کنی حتی تو سکوتم یک موسیقی هست ومن عاشق موسیقی طبیعتم چون آرامش محضه

محمد امین (سنتور) جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 22:22 http://www.santoor-payvar.blogfa.com

سلام
واقعا خوشحالم که به موسیقی ایران عشق می ورزید. وبلاگ سنتور با آلبوم چشمه نوش از استاد شجریان به روز شد.

پاینده و برقرار باشید...

سنگ صبور شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 13:31 http://www.pardiseshgh.blogsky.com

دوست خوب و عزیزم سلام
وبلاگ قشنگ و زیبایی دارید . خوشحال می شوم به پردیس عشق من سر بزنید و به دوستان خوب خودتون معرفی کنید . مرسی از لطف شما

بانوی ماه شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 15:53 http://banooyemah.blogsky.com



سلام
ای رهگذر
با نگاه بی انتهایت
به عمق تک تک حروف و
واژه هایم بنگر و
آرام آرام
مرا همراه با این صفحه ورق بزن...
و بعد به رسم روزگار مراو
عمق نو شته هایم را
به دست فراموشی بسپار...

یاسمنگولا شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 18:37 http://yasmangoolabad.blogsky.com

سلام عزیز موسیقی دان
به نظر من موسیقی اونیه که آرامش بده نه اینکه آدم رو پریشون کنه
چون موسیقی درون آدم ها نهفته است
هر کس آهنگ زندگی خودشو داره
ترانه خودش رو داره
اما ما آدما اینقدر سرمون شلوغه که واسه روح خودمون هم وقت نداریم
چه برسه به اینکه ملودی روحمون رو بنوازیم
آنقدر تند آمده ایم که دیگر نمی دانیم چه می کنیم
باید اندکی صبر کنیم که روحمان به ما برسد
در پناه حق

سیاوشی شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 21:17 http://mohbat.blogsky.com/

سلام دوست عزیز یک بار به وبلاگم اومدی و خوب غلطهای املایی ازم گرفته بودی دلم می خواد دوباره بهم سر بزنی و نظرت را در مورد مطلب تنها یادگار از خاطره تو ... بگی
مرسی در ضمن شاد باشی

یاسمین شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 22:33 http://nicoline.blogsky.com

با درود دوست گرامی

این دردناکترین دوران موسیقی ماست و اسفبارتر اینکه ما با کمال وقاحت به این اراجیف گوش می دهیم و پایکوبی می کنیم . پس باید ناگزیر به عنوان بخشی یا زیر مجموعه موسیقی فان بپذیرمش!
سلایق متفاوت است و این روشنگری به مذاق خیلیها خوش نمی اید اما سپاس از شما که شهامت به خرج دادید...

بانوی ماه یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 20:17 http://banooyemah.blogsky.com


سلام
ای رهگذر
با نگاه بی انتهایت
به عمق تک تک حروف و
واژه هایم بنگر و
آرام آرام
مرا همراه با این صفحه ورق بزن...
و بعد به رسم روزگار مراو
عمق نو شته هایم را
به دست فراموشی بسپار...

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:53

پرسیده بودی موسیقی چیه؟من میگم موسیقی همون آواهاییه که ذهنو منظم میکنه...به افکار ما جهت میده ...و روح ما رو به پرواز در میاره و بالا میبره....پس صدای خش خش برگها زیر پای آدمها...صدای آب توی جوی کنار خیابون...حتی صدای تکون خوردن شاخه های یه درخت بی برگ توی باد ...میتونه یه موسیقی بی نهایت ارامش بخش باشه...اما این به اصطلاح هنرمندها و این مثلا موسیقی ها که گفتی...خب میدونی که باهات موافقم ....قشنگ نوشتی............................اما یه چیز دیگه:تازه نظرتو تو پرشین بلاگ خوندم...نمیدونی حسمون چیه؟؟؟تو زندگیمون موفق باشیم؟؟؟؟؟من چند نفرم؟؟گفتم خداحافظ ولی نگفتم غریبه شو ...موفق باشی....شاداب...خوشحال...

.... شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 14:35 http://ambition.blogsky.com

سلام
چه کسی اینها را می فهمد؟؟؟
خیلی خوب گفتی!!!

مانی یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 http://saeedabedini.blogsky.com

موسیقی یعنی با گوش دادنش بتونیم لذت ببریم حالا چه آهنگ خالی باشه چه با خواننده ممنون احمد جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد