BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • رفح

    بلینکن: امیدوارم حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» اسرائیل را بپذیرد

    همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در غزه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا‌ پیشنهاد اسرائیل را برای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها «فوق‌العاده سخاوتمندانه»‌ توصیف و ابراز امیدواری کرد که حماس آن را بپذیرد. پس از هفته‌ها بن‌بست، گزارش‌ شده که حماس «مشکل عمده‌ای» با طرح تعدیل‌شده‌ای که اسرائیل پیشنهاد کرده است ندارد.

  • جود بلینگام و هری کین

    نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد دو ستاره انگلیسی برای رسیدن به فینال

    امشب در نخستین نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا دو غول فوتبال اروپا به مصاف هم می‌روند. رئال مادرید که با ۱۴ قهرمانی، پر افتخارترین تیم این مسابقات است در ورزشگاه آلیانس آره‌نا با بایرن مونیخ بازی می‌کند که با ۶ قهرمانی در این مسابقات پس از آث میلان سومین تیم پرافتخار اروپاست.

  • مسمومیت الکل

    تشکیل پرونده قتل پس از مسمومیت تعدادی در مهمانی و فوت یک پزشک در شیراز

    خبرگزاری قوه قضائیه، «مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک» در شیراز را تایید کرد. به گزارش میزان، معاون دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی برای قتل خبر داده است.

  • ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی

    بازداشت ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی به اتهام تعرض جنسی

    بنابر گزارش رسانه‌ها، ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی، به اتهام دو مورد تعرض جنسی تحت بازداشت قرار گرفته است. آقای دوپاردیو روز دوشنبه ۲۹ آوریل به اتهام دو مورد تعرض جنسی برای بازجویی به یک اداره پلیس در پاریس احضار شد و بازجویی از او تا ظهر دوشنبه به وقت محلی همچنان ادامه داشت.

  • .

    حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند استعفا کرد

    حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند در یک کنفرانس خبری استعفای خود را اعلام کرد. آقای یوسف رهبر حزب ملی اسکاتلند است و از هفته پیش که به توافق شراکت قدرت با «حزب سبز اسکاتلند» پایان داد، تحت فشار فزاینده‌ای بوده است.

  • شی

    شیء اسرارآمیزی که باستان‌شناسان را متحیر کرد، برای نخستین‌بار در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود

    یک شیء اسرارآمیز متعلق به دوره امپراتوری روم که در حین کاوش‌های باستان‌شناسان آماتور کشف شد، برای اولین بار در موزه‌ای در لینکلن‌شایر بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود. این شیء باستانی دوازده‌وجهی در تابستان ۲۰۲۳ در محله نورتون دیزنی، در نزدیکی شهر لینکلن در مرکز انگلستان کشف شد.

  • ویرانی ناشی از طوفان

    طوفان در ایالت‌های مرکزی آمریکا، دست کم ۵ کشته بر جای گذاشت

    دست‌کم پنج نفر، از جمله یک نوزاد چهار ماهه، در پی وقوع ده‌ها گردباد در مرکز ایالات متحده آمریکا کشته شدند. در پی طوفان‌های جداگانه ای که از روز جمعه آغاز شد، دسترسی ده ها هزار نفر از ساکنان به برق قطع شده است. چهار نفر از کشته‌‌شدگان از ایالت اوکلاهاما بوده‌‌اند، جایی که وضعیت اضطراری در ده‌ها شهرستان اعلام شده است.

  • قیمت پایه مرسدس-بنز کلاس G الکتریکی در آلمان ۱۴۳ هزار یورو است.

    بنز روش نامگذاری مدل‌هایش را تغییر داد

    این هفته در جهان خودرو: رونمایی از مدل الکتریکی مرسدس-بنز کلاس G در نمایشگاه خودروی پکن، کانسپتی که چهره آینده ماشین‌های فولکس‌واگن را نمایش می‌دهد، سومین مدل از سری جدید محصولات مینی و شاسی‌بلند جدید اسمارت که با سرنشینان گفتگو می‌کند.

  • صحنه ای از فیلم جنگ داخلی

    «جنگ داخلی»؛ فیلمی که درباره شکاف سیاسی در آمریکا هشدار می‌دهد

    جنجالیترین فیلم سال تا به امروز فیلم اکشنی بوده است که آینده نزدیکی را پیش‌بینی می‌کند که ایالات متحده در آن به ورطه آشوب کشیده شده است – و واکنش دوقطبی به آن نیز به همان اندازه جالب است.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی